ه‍.ش. ۱۳۹۱ دی ۱۱, دوشنبه

فعاليتهاي ياسين به روایت شاگردان ایلیامیم



(قسمت اول)
به روايت ال ياسين 

مخاطبان تعاليم استاد از همۀ اقشار مردم بودند... اما مهمترين مخاطبان، جوانان و دانشجويان و اهالي فکر و فرهنگ و دانشگاهيان بودند. خود اينها هم سه طيف هستند. يک طيف عمومي که صرفاً به سخنراني‌هاي عمومي مي‌آيند. هر جا که فراخوان مي‌شدند، مي‌آمدند و غالباً براي ادامۀ تعاليم از کوششي دريغ نمي کردند. طيف کوچکتر، فعالان بودند. اينها به دليل ابراز اشتياق بيشتر و اعلام و پيگيري‌هاي خود در فعاليتهاي ثانويه هم حضور داشتند و بنابراين اغلب در جلسات غير عمومي هم حاضر بودند. به مجموعۀ اين جمعيت فعال‌تر ياسين گفته مي‌شد... اسم اصلي ال ياسين بود و اين از آيۀ قرآن: السلام علي ال ياسين، گرفته شده بود اما اصطلاحي که تکرار مي‌شد همان ياسين بود كه اين با گروه ياسين متفاوت بود. به توصيه استاد، ال ياسين وارد فعاليتهاي مختلفي شده بودند. در يازده سال گذشته ما بيش از ده نشريه داشتيم که اکثر آنها توقيف و تعطيل شد. نشريه‌هاي ما، از ديدگاه تخصصي و در زاويه‌اي که کار مي‌کردند تقريباً مشابه نداشتند و بيش از اکثر نشريات محوري، حائز مؤلفه‌هاي تخصصي بودند و از نظر معنايي بسيار غني‌تر از نشريات مشابه ديگر. کساني که اين نشريه‌ها را اداره مي‌کردند قبلاً هيچ تجربه‌اي از اين کار نداشتند. برنامه ريزي در قدم‌هاي اول زير نظر خانم پِريا يا افراد ديگر انجام مي‌شد که آنها هم اين کار را تحت آموزش و زير نظر استاد انجام مي‌دادند. اين نشريه‌ها همانطور که از نامشان پيداست در زمينه‌هاي مختلفي بودند: هنر زندگي متعالي، علم موفقيت، هنرهاي زيستن، علوم باطني، اخبار كودكانه، تفكر متعالي و...
به موازات اين تشکل ها،NGO‌هاي ديگري نيز قبل و بعد از اين نشريات به وجود آمد. مانند موسسات انتشاراتي، موسسات فرهنگي و هنري، تشکل پيام (گروه پيام) که کار آنها آموزش سخنراني و تربيت مدرس بود و خود استاد گاهي آموزش مي‌دادند يا کساني که قبلاً ايشان آموزش داده بودند. تشکل‌هاي (گروههاي) قلم و نويسندگي.... فعاليتهاي مختلف خيريه، زيست محيطي (مثل NGO جبهه طبيعت) و ...
بزرگتر و پرحجم‌تر از هر فعاليت ديگر، گروه‌ها و پروژه‌هاي تحقيقاتي بود که مستقيم زير نظر استاد و با راهبرد ايشان يا به صورت غير مستقيم توسط خانم پِريا انجام مي‌شد...
طي يازده سال گذشته چند صد پروژۀ مطالعاتي و تحقيقاتي، برنامه ريزي و راهبرد شد. بعضي از آنها به مراحل نهايي رسيدند و بسياري تا مراحل نيمه نهايي پيش رفتند و هنوز هم در جريان اند. جنبه‌هاي فوق العاده‌اي در اين فعاليتها وجود داشت که شايد براي کساني که از بيرون مي‌ديدند باورکردني نبود...
اين فعاليتها بدون پول انجام مي‌شد اگر هم هزينۀ اندکي وجود داشت توسط دوستان تأمين مي‌شد. اين موضوع براي کساني که فعاليتهاي مشابه را انجام مي‌دادند باورکردني نبود. مثلاً هزينۀ ما براي بستن نشريات شايد يک دهم يا يک سي ام نشريات ديگر بود. اکثر کارها را بچه ها انجام مي‌دادند. نکتۀ ديگر توانايي بسيار پايين بعضي از اين بچه‌ها بود. واقعاً بعضي از آنها در بعضي از کارهايي که قرار مي‌گرفتند (مثلاً براي سخنراني) توانايي شان نزديک به صفر بود اما بعد از مدتي بر زمينه‌اي که به آن توصيه شده بودند مسلط مي‌شدند...
چيز پراهميت ديگري که فوق العاده بود، چرخش‌ها و تغييرات بود. مثلاً بعد از آموزش روش‌هاي حل مسئله و تصميم گيري (روشهاي سه دهم، هفت دهم يا برنامه ريزي) در برخورد با بعضي مسائل از اين روش‌ها استفاده مي‌کردند و واقعاً فکر مي‌کردند. بعضي‌ها هم اين مايه‌ها را از قبل داشتند.
فعاليتهاي بظاهر مختلفي که در طول سالها به ما واگذار مي‌شد اهداف مختلفي نداشت زيرا هدف يكسان بود. تلاش براي احياء معنويت الهي و خداگرايي. براي تحقق تسليم الهي و خدمت به خدا. براي بازگشت دوباره به خداوند و برقراري ارتباط الهي. براي احياء فرهنگ تفكر و سوال سازي. جهت گيري همۀ آنها هم يکسان بود. توانمندسازي افرادي که واقعاً مشتاق و پيگير بودند، يکي از شاخص ترين اين نتايج بود. روال کار مثل ارتقاء کارکرد کامپيوتر بود...
طي فعاليتهاي به ظاهر مختلف، ما تفکر و سوال کردن و سوال ساختن را ياد مي‌گرفتيم. تحقيق کردن و محقق بودن را بيشتر تجربه مي‌کرديم و بعضي از ما براي آموزش دادن و سخنراني کردن آماده مي‌شديم. در طول فعاليتها ما بيشتر و بيشتر با جنبه‌هاي پنهاني از خودمان آشنا مي‌شديم. خود خواهي ها، ضعفها، خودباختگي‌ها و بي عدالتي‌ها به ويژه از طريق آينۀ ديگران، نمايان‌تر مي‌شد و بنابراين با وضوح بيشتري آنها را مي‌ديديم...
يکي از نتايج مهم اين مسئله بود که ما با فعاليتهاي رايگان آشنا مي‌شديم چيزي که در اين دوره زمانه مثل خيال است. الاهيون پولي نمي گرفتند اما تحقيق مي‌کردند، دوره‌هاي آموزشي تفكر و تحقيق را مي‌گذراندند، آموزش تفكر مي‌دادند. سخنراني ياد مي‌گرفتند و سخنراني مي‌كردند... خيلي‌ها براي انجام اين کارها حاضر بودند هزينه‌هاي سنگيني را پرداخت کنند مثلاً چندين سال پيگيري مي‌کردند تا يک کار تحقيقاتي به آنها داده شود. نتيجۀ اين پروژه‌هاي تحقيقاتي غالباً تغيير توان تفکري و ايجاد هويت محقق و رويکرد محققانه در فرد بود و اندازۀ اين اثر گذاري متناسب با موضوع و نوع تحقيق و ميزان تلاش افراد بود...
بعضي از کارها به کساني واگذار مي‌شد که واقعاً هيچ تواني در موضوع واگذار شده نداشتند. نتيجۀ بعضي از اين واگذاري‌ها فوق العاده بود و گاهي با نمونه‌هاي مشابه، که توسط افراد توانمند انجام شده بود، امكان مقايسه نداشتند. مثلاً بعضي از محققان يا سخنرانان يا هنرمندان ما، با وجودي كه از صفر شروع كرده بودند اما در مدت كوتاهي با افراد توانمند در آن موضوع خاص، برابري مي‌كردند يا حتي گاهي برتري داشتند.
لینک‌های مرتبط:
اولين بار در سال 1375 آموزش‏هاي علني و عمومي پیمان فتاحی در سن 23 سالگي در تهران آغاز شد , آموزش هاي ايليا «ميم» , الاهيسم خوانده مي شود ,. ایلیا رام الله براي تعليمات خود پولي دريافت نمي‏کند , بنيانگذار الاهيسم ماهاآواتار مي‌باشد , ماهاآواتار در ايران با اسم استاد روح الله شناخته مي‌شود , الاهيسم باطني را مي‌توان معادل علوم باطني با جهت گيري خداگرا دانست و ارتباطي با هيچ يک از اديان , مذاهب يا فرقه‌ها ندارد , يکي از محوري‏ترين آموزش‏هاي پیمان فتاحی- آموزش روش‏هاي سي و شش گانه تفکري است که با عنوان XYZ شناخته مي‌شود ,روشهایی مانند تفکر خلاق-تفکر مفهوم‏ياب- دورانديش- قرينه‏اي- فراانديش- روش‏هاي تصميم‏گيري- تصميم‏سازي و تصميم‏بيني از تعالیم ایلیا رام الله می باشد , آموزش‏هاي عمومي ايليا «ميم» درباره حضور الهي , تجربه عشق الهي , احياء روح , انقلاب دروني , نور زنده , هدايت الهي و زندگي متعالي مي‌باشد,نظامسياسي,ديني,اجتماعي,اقتصادي,فرهنگي,ديناميك,جلساتتفكر,فروردین, ایلیامیم, منتسب, حزب الله, ویرایشی, تخصصی, پیاده سازی, گویندگان, انعکاس, تعمیم, نشریه حرکت دهندگان, مذاکره, امریکا, ترغیب, ظلم, توطئه, ملت, سیاستمدار, بت, محکوم, ظاهر, شایعه, جعل, رسانه, اینترنت, مخفیانه, فرصت, شهرت, معرکه گیران, علاقه, ضد و نقیض, شایعه, تحریف, تفکر و تحقیق, فوق بشری, مخصوص ژنتیکی, صهیونیستی, اشیاء نورانی, معابد, بیگانگان,  اکثریت, کفایت, نشانه, دلالت, بحث, ناهنجار, گرگ, ببر, رایگان, قانع, اموزش, تحقیق, افسون, سحر, خاص, مهندس نمکیان, دکتر کی نژاد, علمی, ژنتیک, سرمایه, خدمتکار, متفاوت, بهانه اشپز, رها,ناشناخته

ه‍.ش. ۱۳۹۱ دی ۱۰, یکشنبه

بيانيه دو دفتر نمایندگی- استاد ایلیا میم رام الله


بيانيه شماره دو]دفتر نمايندگي «ا. م‏. رام‏ الله»[
تاريخ انتشار: ارديبهشت ماه 1378

(هزاران نسخه از اين بيانيه و بيانيه هاي مشابه، در اولين سالهاي شروع دوره هاي تعليم عمومي استاد، در سطح تهران و كشور منتشر و طي سالهاي بعدي تكرار شد.)

1.     استاد در شرايط مختلف و نزد افراد مختلفي كه با آنان در ارتباط بوده‏اند، نامهاي متعددي داشته‏اند. «ا. م. رام الله» نامي است كه استاد آنرا بر خود پذيرفته‏اند.
2.     تا اين تاريخ، در هيچ جا و در هيچ نطقي «ا. م. رام الله» خود را بعنوان آواتار، استاد حق و مانند آن معرفي نكرده‏اند، تاكنون ايشان حتي از معرفي خود با عنوان «استاد» هم پرهيز كرده‏اند.
3.     «ا. م. رام الله» صريحاً درباره خود اشاره كرده‏اند «من نه روحاني‏ام نه زاهد، نه قطبم و نه عارف، نه قديسم... كس ديگري نيستم. خودم هستم. خود خودم. همانم كه هستم. اگر مرا بسادگي بپذيري تو را بسادگي مي‏پذيرم.»
4.     استاد، پيروان هدايت الهي، حق‏جويان و خداخواهان را برادر، خواهر و دوست خود مي‏داند و هرگونه نسبت ظاهري ديگري با خود (اعم از برادر، خواهر، فاميل، دوست و آشنا) را مردود و غيرحقيقي اعلام كرده است.
5.     با وجود آنكه درسهاي زندگي متعالي گاه به نام «ماهايوگا» يا «ماهامدي‏تيشن» خوانده مي‏شود، هيچ يك از مكتبهاي شرقي يا غربي كاملاً مورد تأييد نيست و تعاليم استاد نيز براساس آنها نمي‏باشد.
6.     آموزش هنر[هاي] ماورايي (تكنولژي باطني) تاكنون براي عده بسيار معدودي ميسّر و مقدور بوده است و اين روال تا زماني معلوم ادامه خواهد داشت. هنرهاي ماورايي در اصل همان «هنر خلاقيت» است. خلاقيت، مادر و سرچشمه همه اين فنون است.
7.     هر نقل قولي از استاد كه با كتاب اول جريان هدايت الهي در تعارض و تناقض بود، كذب و غيرواقعي مي‏باشد.
8.     كتاب جريان هدايت الهي (جلد اول) و پيوستهاي آن عين كلام استاد نيست بلكه بازنويسي تعليمات ايشان است.
9.     «ا. م. رام الله» فصل «صداي آسمان»، در كتاب جريان هدايت الهي را مربوط به «كس ديگري» مي‏داند و همچنين نارضايتي خود، در مورد درج برخي از مطالب در اين كتاب را، اعلام نموده است.
10. ارائه تعليمات زندگي متعالي (ماهايوگا) در خارج از ايران، مستقيماً توسط استاد نبوده است و گاه از طريق بعضي از شاگردان ايشان انجام شده.
11. عبارت «حركت الهي» كه گاهي در كتاب جريان هدايت الهي تكرار شده است، اشاره به هيچ دسته يا گروه خاصي نيست و داراي تشكيلات و دسته‏بندي به معناي مرسوم و مصطلح آن هم نمي‏باشد. مفهوم حركت الهي، حركت كردن براي خدا و براساس حضور خداست.
12. به اطلاع آن دسته از دوستان كه منتظر چاپ ساير كتب معلوم شده مي‏باشند، مي‏رسانيم كه براي بسياري از اين كتابها، از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مجوز چاپ صادر نشد و بنابراين تا اين زمان، امكان چاپ عمومي آن وجود نداشته است. تا خواست خدا چه باشد.
13. گاهي ديده شده كه برخي از افراد فرصت‏طلب و سودجو، با معرفي خود بعنوان همراه نزديك استاد و انتساب خود به ايشان، اقدام به برگزاري دوره‏هاي آموزشي نموده‏اند و از اين طريق در صدد تحقق اميال خود برآمده‏اند. تعجب بيشتر از كساني است كه ادعاي اين افراد را پذيرفته‏اند. لازم به تذكر است كه تا اين تاريخ، هيچ كس، بعنوان معلم و مربي از جانب استاد معرفي نشده است. در چنين مواردي، كسب تأييد خبر از دفتر نمايندگي استاد، راه حلي قطعي است. جلوگيري از انحراف و گمراهي بر همه حقيقت‏جويان واجب و ضروري است.
14. عده قليل و معلوم الحالي با مقاصدي پليد و شوم، اقدام به جعل و مونتاژ برخي از نوارهاي صوتي و تصويري، و عكسهاي استاد نموده‏اند و از اين طريق در جهت تأييد خود در نزد شاگردان استاد استفاده كرده و مسير كينه‏ورزي و سودجويي خويش را دنبال مي‏كنند. از خداوند مي‏خواهيم كه همه ما را به مسير خودش هدايت فرمايد و ترس از خود را، كه ايمني‏بخش است، به ما بياموزد.
15. بطور كلي، استاد و دفتر نمايندگي ايشان تاكنون به امور و مسائل شخصي افراد نپرداخته‏اند و اين روال ادامه خواهد داشت.
16. هيچ كس نماينده يا رابط «ا. م. رام الله» نيست مگر آنكه، رسماً و آشكارا از طرف دفتر نمايندگي استاد، اعلام شود.
17. مراقب افراد مشكوك و فرصت‏طلب كه در صدد سوء استفاده از شرايط و در انديشه نيل به مقاصد شخصي خويش‏اند، باشيد. بطور كلي براي ردّ يا تأييد هر موضوع در ارتباط با «ا. م. رام الله» و تعاليم زندگي متعالي، تنها، اعلام دفتر نمايندگي رسمي و آشكار استاد، معتبر و قابل اعتماد است.
در برخورد با وقايع مشكوك و ابهام برانگيز پيرامون استاد و تعليمات ايشان، موضوع را با دفتر نمايندگي يا ساير افراد اعلام شده (از طريق دفتر) در ميان بگذاريد.
18. هر حركت يا نقل قولي كه به نوعي براساس بدي و باطل‏گرايي بوده و برخلاف «كلام خدا و تعاليم حق» باشد، از جانب استاد يا نمايندگي ايشان نبوده و قطعاً «مكر و فريبي» در كار است. چنين حركاتي از جانب هر كس كه باشد، باطل و انحراف است.
19. اولين علائم استحقاق و شايستگي افراد، «عشق، ايمان و عمل» آنها به حضور الهي مي‏باشد. تنها، كساني مورد تأييد و قابل اعتمادند كه داراي اين علائم‏اند. از نظر استاد، بهترين همراهان و نزديكترين دوستان كساني هستند كه هرچه بيشتر از اين علائم برخوردارند.
20. جز اين دفتر نمايندگي، هيچ مؤسسه يا مركزي مسئوليت انعكاس نظرات «ا. م. رام الله» را به عهده ندارد.
لینک‌های مرتبط:
کانون شاهدان جهانی حق» , ظلم ها را افشا می کنیم , سرکردگان و رهبران ظلم و فساد در ایران, فضای سایبر,رسانه های عمومی,گروه های حامی ایلیا, شکنجه گاههای  ایران ,دفاع از حق و حقیقت ,شکنجه و زندان, استاد الیاس رام الله, الیاس رام الله, جریان های نوپدید دینی, پیمان فتاحی,ایلیا رام الله,رامالله,ایلیا م رام الله, ا.م.رام الله,جمعیت الیاسین,الیاس رام الله, راماله, ایلیا رام اله, رهبر جمعیت ال یاسین, ایلیا میم رام الله,آسیب شناسی عرفانهای نوظهور در ایران,تصویر معلمین بزرگ معنوی ,دالایی لاما, پالجی (بنیانگذار جنبش بین المللی اکنکار),برچسب دروغین مدعیان دروغین به اساتید معنوی چون سای بابا ایلیا رام الله پیمان فتاحی اوشو ,برچسب دروغین مدعی دروغین به اساتید معنوی چون سای بابا ایلیا رام الله پیمان فتاحی اوشو ,اتهام دروغین ترویج عقاید انحرافی به شاگردان ایلیا رام الله پیمان فتاحی ,فرقه شناسی ,آشنایی و نقد و بررسی جریان های  نوپدیدشبه معنوی  ,برچسب دروغین جریان انحرافی به استاد پیمان فتاحی ,برچسب دروغین جریان انحرافی به استاد فتاح ,برچسب دروغین جریان انحرافی به ایلیام پیمان فتاحی ,برچسب دروغین جریان انحرافی به ایلیا رام الله,خدمتگزار, تسلیم, مطیع,  ایمان, توکل, متافیزیک, توانایی, دانش غیر متعارف, تحصیلات, رویاها, روح الله, مشاهدات, طبیعت, ال یاسین,  زنده, شاهد, جلد, حامیم, اعجوبه,  فیض, رحمت, تعلیم, علم لدنی, انسان,  نبوت, مژده, متولد, معجزه, حزب الله, لاعلاج, جنگ لبنان, سونامی اندونزی, روغن زیتون, قارچ, شفادهی بیماران, اسراییل, نشانه شناسی, اعجاب, مرغ بریان, زلزله, بیماران, لاعلاج,  قوانین, جنون, بیماری, ارعاب, تهدید, شیعه, علی, لا اله الا هو, خدمتگزار, الحی القیوم, فرشاد مرادی, تعالیم حق, جنون, تصادفی, حلقه, پیما الهی, فحاشی, تصادف,  خلاق, معجزات, هولوگرافیک, کوانتوم, نسبیت, ابر ریسمانها, فلسفه کهن باطنی, قوه خلاقه, دره, تصرف, سکان روح, اگاهی, نفر الهی