۱۳۹۴ شهریور ۱, یکشنبه

سومین آگهی جدید تلویزیونی مخالفان توافق اتمی با ایران منتشر شد

گروه «شهروندان طرفدار ایران عاری از تسلیحات اتمی» آگهی تلویزیونی جدیدی منتشر کرده است که در آن گفته می‌شود توافق اتمی با ایران، بر این احتمال که یک گروه تروریستی سلاح اتمی به دست بیاورد می‌افزاید.

این سومین آگهی تلویزیونی سراسری مخالفان توافق است.
به گزارش نشریه «هیل»، فردی بنام دیوید دپوتلا، که معاون سابق ستاد نیروی هوایی آمریکا در امور اطلاعات، و شناسایی معرفی شده است، در آگهی می‌گوید «فراموش نکنیم ایران بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان است. معامله این احتمال را که تروریست‌ها به اسلحه اتمی دست پیدا کنند افزایش می‌دهد. به این دلیل ما به معامله بهتری نیاز داریم.»
او همچنین می‌گوید معامله احتمال گسترش تسلیحات اتمی در سراسر منطقه را بیشتر می‌کند، و نگرانی جمهوریخواهان را که توافق می‌تواند مسابقه تسلیحات اتمی را آغاز کند، بازتاب می‌دهد.
انتظار می‌رود کنگره در ماه سپتامبر توافق اتمی ایران را رد کند. باراک اوباما گفته است در این صورت، مصوبه کنگره را وتو خواهد کرد و از دموکرات‌ها خواسته خواهد شد وتوی رئیس جمهوری را تایید کنند.

اگر تمام جمهوریخواهان علیه معامله رای بدهند، برای خنثی کردن وتو باراک اوباما، به آراء ۱۳ دموکرات در سنا نیاز خواهد بود. تاکنون دو سناتور دموکرات، شومر و منندز، با توافق اتمی ایران مخالفت کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر